X
تبلیغات
کلاس پنجم

کلاس پنجم
مدرسه ابتدایی پسرانه هوشمند سراج

۱- نوشابه بازکن نوعی ..................... است .

۲- رطوبت و آب باعث ................... آهن می شوند .

۳- زرد شدن برگ درختان یک ............................ است .

۴- آب یک ماده ی ترکیب است که مولکول های آن از .............. و ............ ساخته شده اند .

۵- موادی مانند .................. و ................ عنصرند زیرا از یک نوع اتم ساخته شده اند .

۶- ربایش مولکولها در جامدها .................... است .

۷- حجم و ............. و ................. از خاصیت های ماده هستند .

۸- به مجموع افراد یک نوع از جانداران که در جای خاصّی زندگی می کنند .................. می گویند

۹- گیاهان ................ ی مواد غذایی هستند و همه موجودات زنده ای که از گیاهان تغذیه می کنند ..................... نامیده می شوند .

به سوالات زیر پاسخ دهید .

۱۰- برای شناسایی مواد چه خاصیت هایی لازم است ؟

۱۱- چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند ؟

۱۲- چه عواملی باعث زنگ زدن آهن می شود ؟

۱۳- هر اهرم از چند قسمت تشکیل شده است آنها را بنویسید و در یک شکل نشان دهید ؟

۱۴- از سطح شیب دار در چه جاهایی استفاده می شود ؟

۱۵- ماشین ها نیروی خود را از کجا به دست می آورند ؟

۱۶- ما از انرژی الکتریکی چه استفاده هایی می کنیم ؟

۱۷- آیا می توانیم از انرژی الکتریکی ، انرژی حرکتی به دست آوریم ؟ مثال بزنید .

۱۸- رنگین کمان چگونه به وجود می آید ؟

۱۹- زمین شناسان با مطالعه ی سنگ های رسوبی چه اطلاعاتی بدست می آورند ؟

۲۰- طرز تشکیل خاک را بنویسید ؟

۲۱- آیا نوع سنگ در مقدار خاکی که تشکیل می شود تأثیر دارد ؟

۲۲- خاک در بیابان بیشتر تولید می شود یا در جاهای پرباران و مرطوب ؟ دلیل بیاورید .

۲۳- چهار مورد از علل فرسایش خاک را بنویسید .

۲۴- آتشفشان چگونه به وجود می آید ؟

۲۵- شکل یک کوه را در حالت آتشفشان نشان دهید .

۲۶- چرا بیشتر چشمه های آب گرم در اطراف کوههای آتشفشان قرار دارند ؟

۲۷- امن ترین جاها در موقع زلزله کجاها هستند (سه مورد)

۲۸- تقسیم بندی جانداران ساده را در یک شکل دلخواه نشان دهید .

۲۹- فایده های جلبک ها را بنویسید .

۳۰- فواید باکتریها را نام ببرید .

۳۱- اگر باکتری های تجزیه کننده در طبیعت وجود نداشتند چه می شد .

۳۲- قارچ ها چگونه زیاد می شوند ؟

۳۳- سرکه و ماست را چگونه درست می کنند ؟

۳۴- یک جدول بکشید که بیماری های واگیردار و عوامل آنها را نشان دهد . (به دلخواه)

۳۵- راههای دفاعی بدن را نام ببرید ؟

۳۶- چرا گلبول های سفید پادتن ترشح می کنند ؟

۳۷- اگر پارچه ی مخصوص زخم بندی در دسترس نباشد چه باید کرد ؟

۳۸- راههای کمک به دفاع بدن کدامند ؟

۳۹- دو راه معرفی کنید که مردم برای محافظت از غذاها در برابر میکروبها از آنها استفاده کنند .

۴۰- قسمت های اصلی دستگاه عصبی را نام ببرید ؟

۴۱- تفاوت مهم شکل سلولهای عصبی با سایر سلولها چیست ؟

۴۲- چه خصوصیتی سلولهای عصبی را برای کاری که برعهده دارند مناسب می کند .

۴۳- شکل یک سلول عصبی را به صورت ساده نشان دهید .

۴۴- فرق نزدیک بینی و دوربینی در چیست ؟

۴۵- انسان چگونه می شنود؟

۴۶- عیب های گوش را نام ببرید .

۴۷- چهار تا از اندام های حسی را نام ببرید .

۴۸- چرا بیشتر اندام های حسی در سر قرار گرفته اند .

۴۹- در جانداران زیر کدام اندام حسی باید قوی باشد ؟ دلیل بیاورید .

عقاب (                                                               )

سگ (                                                               )

۵۰- یک زنجیره ی غذایی را نمایش دهید (رسم کنید) .

۵۱- شبکه غذایی چیست ؟

۵۲- چرا می گویند خاک جبران شدنی نیست ؟

۵۳- قطع درختان جنگل چه اثری بر محیط زیست دارند ؟

۵۴- عوامل تغییر جمعیت کدامند ؟

۵۵- انسان از چه راههایی محیط زیست را آلوده می کند .

۵۶- کدام نوع از مواد موجود در زباله ها دیر تجزیه می شوند ؟

1۵۷- آب راکد بیشتر کثیف می شود یا آب جاری ؟ چرا ؟

۵۸- لایه های زمین را از بیرون به درون به ترتیب نام ببرید ؟

عبارات زیر را تعریف کنید .

- نزدیک بین و دوربین

- اکسید آهن

- آنتی بیوتیک ها

- تغییر فیزیکی

- ضدعفونی کننده ها

- تغییر شیمیایی

- مخاط

- ترکیب

- قارچ

- عنصر

- گیاخاک

- اتم

- فسیل

- مولکول

- کانون عدسی  

- منابع طبیعی

- ذره بین

- محیط زیست

- منشور

- زنجیره ی غذایی

- موتور الکتریکی

- ماشین

- ماشین پیچیده

- اهرم

[ پنجشنبه بیستم مهر 1391 ] [ 11:38 ] [ ]
درباره وبلاگ

این وبلاگ جهت اطلاع از فعالیت های مدرسه هوشمند سراج آشنایی با بخش های مختلف این کلاس پنجم ایجاد شده است امید است کابران محترم با نظرات سازنده خود ما در رسیدن به اهداف متعالی آموزش نوین یاری نمایند
امکانات وب